بنیانگذار اولین دانشگاه بتن کشور به اساتید این دانشگاه

 

DCIM100MEDIADJI_0201.JPG

 

بنیانگذار اولین دانشگاه بتن کشور به اساتید این دانشگاه:

قبل از  هر تدریس به دانشجویان از صداقت و اخلاق با آنان سخن بگوید

بنیان گذار اولین دانشگاه بتن کشور در نشست باخبر نگاران مطبوعات و رسانه ها صداقت در کار را عامل مهم در زندگی و کار بیان کرد و گفت :همیشه تاکید کردم دانشجویانی را وارد کار زار زندگی و کار کنید که یاد بگیرند صادق باشند چون دروغ عامل همه بدی هاست .

دکتر علی اصغر کیهانی با بیان اینکه دانشجوی باسواد ولی بدون اخلاق به درد جامعه نمی خورد گفت: به همه اساتید گفتم قبل از آغاز تدریس چند دقیقه ای از اخلاق صحبت کنند تا دانشجویان وقتی وارد کار و زندگی می شوند آن را به کار بگیرند تا موفق شوند .

وی افزود :وقتی بی اخلاقی در ساخت سازه ها ی بتنی و جداول تهران را دیدم نهایت تلاشم را کردم که باید دانش را وارد ساخت سازه های بتنی کنم تا شاهد اتلاف حجم عظیمی از منابع مالی و تخریب محیط زیست نباشیم .

علی اصغر کیهانی گفت : رشته هایی که در این مرکز تدریس می شوند، مهارت محور هستند و تقریبا در هیچ دانشگاه دولتی در کشور اجرا نمی شوند. ما در این مجموعه علمی، تلاش می کنیم سه محور دانش، بینش و توانش را به عنوان سه راس یک مثلث آموزشی و مهارتی در نظر بگیریم. در واقع این مرکز به دنبال تربیت نیروهای ماهر در حوزه صنعت و ساختمان است و همچنان در این مسیر تلاش می کند

کیهانی گفت : در سال ۱۳۹۰برای اینکه رسالت آموزش و استاندارد کردن  تولید توزیع و مصرف را نهادینه کنم مبادرت به تاسیس دانشگاه علمی کاربردی ایران فریمکو کردم و این اجازه را دادم که دانشجویان با استفاده از امکانات کارخانه ایران فریمکو به صورت علمی و عملی آموزش ببینند و خدا را شاکرم فارغ التحصیلان زیادی از آن روز وارد بازار کار شدند یا برای ما کار می کنند یا برای خودشان کسی شدند و از اساتید مهم در حوزه بتن و فراورده های ساختمانی شدند .

وی با تاکید بر کیفیت در محصولات تولیدی در این مجموعه، ادامه داد: تمام تلاش ما و همکاران در این مرکز علمی کاربردی این است که دانشجویان علاوه بر آموزش های لازم، اخلاق حرفه ای را نیز ضمن کار آموزش ببینند تا در آینده بتوانند فردی موثر برای جامعه و اطرافیان خود باشند. با توجه به شعار این مجموعه با عنوان «از تحصیل تا اشتغال» تضمین می کنیم همه دانشجویان این مرکز پس از فارغ التحصیلی جذب بازار کار و در شرکت های مرتبط استخدام شوند

بنیانگذار کارخانجات ایران فریمکو ، اسکلت بتنی ایران و پارس لانه گفت :کار مهم ما حمایت از سازه های مقاوم و تولید مصالح استاندارد است و این راه مهم و دشوار به سامان نمی رسد مگر اینکه بتوانیم جوانان آگاه و متخصص در این حوزه تربیت کنیم .

وی افزود : ما هم تولید کننده هستیم و هم اینکه با تمام مشکلات دانشگاهی را اداره می کنیم که فارغ التحصیلان می توانند به راحتی در صنایع ما جذب شوند و در خواست ما از دولتی ها این است که  از بخش خصوصی حمایت کنند چون در شرایط فعلی اقتصادی که هر روز قیمت ها نوسان و بار تورم افزایش می یابد بخش خصوصی هر روز کار برایش سخت و سخت تر می شود دولت هم نباید جلوی پای تولید موانع ایجاد کند به خصوص در بخش فراورده های ساختمانی چون خسارت این بخش سنکین و دودش به چشم مردم می رود .

کیهانی افزود وجدان کاری و صداقت در تولید بسیار مهم است استفاده از افزودنی های بی کفیت میزان مقاومت و استقامت بتن را پایین می آورد و این یعنی بازی با جان و مال مردم ،تولید نامناسب و غیر استاندارد یعنی بتن کم دوام که به طور مستقیم موجب تلف شدن سرمایه ملی می شود .

وی افزود : پس از زلزله دلخراش ۵ دی ماه ۱۳۸۲بم که باعث تلفات و خسارات وسیعی شد رعایت استاندارد ها ی ساخت و ساز در همه سطوح مدیریتی و کار شناسی کشور مورد توجه قرار گرفت که در گزارشی که ازسوی واحد تحقیق و توسعه ایران فریمکو تحت عنوان تغییر الگوی مصرف مصالح ساختمانی (تولید ،توزیع و مصرف ) بود توسط هسئت وزیران تصویب و کلیه مصالح ساختمانی با این پیشنهاد مشمول آئین نامه رعایت استانداردهای اجباری مصالح ساختمانی شدند .

جایزه استارتاپی دکتر علی اصغر کیهانی در کرج برگزار می شود

رئیس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو با بیان اینکه رشته های دیگر این مجموعه در حوزه خدمات و شغل محور هستند و دانشجویان در مسیر فرآیند تولید، توزیع و تحویل صنایع ساختمانی پرورش می یابند، اظهار کرد: «جایزه استارتاپی ملی دکتر علی اصغر کیهانی» یکی از اقدامات ماندگاری است که با هدف افزایش مهارت در حوزه ساختمان، طراحی و سه سال مداوم در البرز انجام می شود، امسال نیز همزمان با سالروز تولد دکتر کیهانی در ۱۴ دی برگزار و به ایده های برتر جوایزی اهدا می شود

دکتر علی عمران روزبان، در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: این دانشگاه در سال ۱۳۹۰ تاسیس و راه اندازی شد و کار خود را با آموزش ۱۱۰ نفر دانشجو در سه رشته پودمانی آغاز کرد و در حال حاضر به کاردانی و کارشناسی توسعه یافته است. هدف دکتر کیهانی به عنوان موسس این دانشگاه، تربیت افرادی است که در حوزه صنعت و ساختمان در کشور موثر باشند.

رئیس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو از اجرای رشته های جدید مهارت محور و منحصر به فرد در این مجموعه خبر داد و بیان کرد: دوره های این مرکز، خاص صنعت سیمان طراحی شده و از مهر سال جاری نیز در رشته های عمران-بتن، مهندسی نقشه برداری، حسابداری، نقشه برداری کارگاهی، مدیریت امور اداری، مدیریت لجستیک، مهندسی ساختمان، مدیریت دفتری و حقوق ثبتی بدون کنکور دانشجو می پذیرد

رئیس مرکز علمی کاربردی ایران فریمکو با اشاره به انجام تحقیقات لازم و ویژه در خلال تحصیل، افزود: پرداخت وام، شهریه اقساط و خدمات دانشجویی نیز از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه است. در حال حاضر ۳۳۰ دانشجوی فعال در این مجموعه در رشته های مختلف صنعتی و خدمات تحصیل می کنند که تا پایان این ترم، ۷۰ درصد آن ها جذب همین مجموعه و بقیه در مراکز دیگر مشغول به کار می شوند.

روزبان با اشاره به تدریس ۱۱ رشته در این مرکز، اذعان کرد: ظرفیت جذب برای هر رشته ۷۵ نفر است. دانشجویانی که موفق به شرکت در رشته های مهندسی فنی ساختمان در شهرستان ها نشده اند، نیز به این دانشگاه معرفی می شوند تا علاوه بر آموزش مهارت محور، در راستای اشتغالزایی نیز گام های موثری برداشته شود و دغدغه بیکاری جوانان در جامعه کاهش یابد

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *