تاکید سرپرست اداره کل استاندارد استان البرز بر ضرورت استفاده از فراورده های ساختمانی استاندارد

سرپرست اداره کل استاندارد استان البرز با ارسال بخشنامه ای در تاریخ ۱ آذر ۱۴۰۲ به ادارات کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، راه و شهر سازی ، شهرداری کلان شهر کرج و شهرداری های استان البرز و نظام مهندسی بر ضرورت استفاده از فراورده های ساختمانی استاندارد تاکید کرده است .

با استناد مواد قانونی ۱۵و ۵۱ قانون تقویت و توسعه نظام مهندسی مصوب مجلس محترم شورای اسلامی مصوب سال ۱۳۹۶و مواد قانونی ۳۴و۳۵از قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ و طبق مباحث دوم و پنجم مقررات ملی ساختمان وکنترل ساختمان،تولید،توزیع و استفاده از مصالح ساختمانی دارای نشان استاندارد در کلیه پروژه های ساختمانی الزامی می باشد.

بیشتر بخوانید

بازدید شماری از دانشجویان مهندسی عمران دانشگاه خوارزمی به همراه دو عضو هیات علمی این دانشگاه از پارس لانه

بازدید دانشجویان رشته عمران دانشگاه خوارزمی

 شماری از دانشجویان مهندسی عمران دانشگاه خوارزمی به همراه دو عضو هیات علمی این دانشگاه از بخش های مختلف مجتمع تحقیقاتی تولیدی پارس لانه بازدید کردند.

رئیس هیئت مدیره شرکت پارس طی سخنانی به تشریح اقدامات شرکت پارس لانه در تولید قطعات بتنی ، ساختمان های پیش ساخته و بتن آماده استاندارد اشاره کرد و گفت رویکرد ما ارائه محصول استاندارد و کیفی است .

مهدی کیهانی با اشاره به زلزله بم و حضور ایشان در زمان وقوع این حادثه به همراه کارشناسان مطرح کشور افزود من در زلزله بم دیدم اگر مصالح درست برای ساخت سازه تولید نشود و دانش لازم برای بنا نباشد با یک زلزله کوچک شاهد بی خانمان شدن هموطنان و از دست دادن جان خانواده ها خواهیم شد . وی با تاکید بر علم آموزی صحیح و استفاده از دانش روز دنیا افزود : کمک کنید که شاهد توسعه و مقاوم سازی در پروژه عمرانی در کشور باشیم .

کیهانی افزود : پدرم هزینه های بسیاری را داد تا بتواند استاندارد اجباری را برای مصالح ساختمانی از هیئت دولت دریافت کند و امروز این یک قانون است .

ایستگاه مترو شهید فخری زاده(ماموت) و سالن ورزشی شهید علی اصغر ابراهیمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید مهستان اظهار داشت: به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، استاندار البرز، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ساوجبلاغ و جمعی از مسوولین شهرستانی ایستگاه شهید فخری زاده(ماموت) به بهره‌برداری رسید.

 

ذبیح اله زارع گفت: این ایستگاه با استفاده از بتن پیش ساخته توسط شرکت پارس لانه در ۵۷۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر  ۲ هزار میلیارد ریال در کمتر از یک سال احداث و تحویل شرکت عمران شهر جدید مهستان شد.

 

پیمانکار و مدیراجرایی پروژه مجموعه ورزشی میهن(  شهید علی اصغر ابراهیمی) نیز در حاشیه افتتاح سالن ورزشی شهید علی اصغر ابراهیمی اظهار داشت:  این سالن دومین سالن ورزشی پیش ساخته بتنی کشور بوده که به سفارش شرکت عمران شهر جدید مهستان توسط شرکت پارس لانه ساخته شده است.

بیشتر بخوانید

دومین سالن پیش ساخته بتنی کشور به بهره برداری می رسد

دومین سالن پیش ساخته بتنی کشور به بهره برداری می رسد .

سالن چند منظوره پیش ساخته بتنی میهن  در شهر جدید مهستان به مراحل پایانی خود رسید و در هفته دولت به بهره برداری می رسد

مجموعه ورزشی میهن دومین سالن ورزشی پیش ساخته بتنی کشور که به سفارش شرکت عمران شهر جدید مهستان توسط شرکت پارس لانه ساخته شده است در هفته دولت امسال به بهره بر داری می رسد .

سالن جوانان اولین سالن بتنی پیش ساخته در شهر جدید مهستان بود که با حضور وزیر مسکن و راه و شهر سازی در بهمن ماه ۱۴۰۱ به بهر داری رسید که یکی از سالن های مجهز و زیبای این شهر است .

به گفته امیر تیمور رئیسی مدیر اجرایی پروژه های شرکت پارس لانه مجموعه ورزشی میهن در زمینی به مساحت  ده هزار مترمربع احداث شده است.

بیشتر بخوانید

مجتمع تحقیقاتی تولیدی پارس لانه جایزه ملی کیفیت ایران را دریافت نمود

مجتمع تحقیقاتی تولیدی پارس لانه جایزه ملی کیفیت ایران را دریافت نمود در هفدهمین مراسم تجلیل از بر گزیدگان جایزه ملی کیفیت ایران که با حضور دبیر کل موسسه استاندارد و اندازه شناسی  سازمان همکاری اسلامی(اسمیک) رییس سازمان ملی استاندارد ایران، مدیران کل استاندارد استان ها،نمایندگان شرکت های برترو سایر مدعوین در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد شرکت پارس لانه جایزه ملی کیفیت ایران را دریافت نمود.

در مراسم دیگری که به همین منظور در اداره کل استاندارد استان البرز باحضور محمد حسین طاهری سر پرست استاندارد استان البرز بر گزار شد با اهدا لوح و گواهینامه اشتهار به کیفیت در سال ۱۴۰۲ از مجتمع تحقیقاتی تولیدی پارس لانه تجلیل به عمل آمد  پارس لانه ماموریت دارد تا با استفاده از دانش ، تجربه ارزشمند و سوابق درخشان خود در حوزه عملیات احداث سازه های عظیم و تاسیسات زیربنایی مربوطه و با اتكاء بر نیروی انسانی مجرب، توانمند و متخصص ضمن حفظ زمان بندی پروژه نسبت به اجرای با كیفیت استاندارد و هزینه مناسب در راستای تامین رضایت ذینفعان گام برداشته و تلاش و همت خود را بر آن گذاشته تا در راستای چشم انداز تعیین شده به یك پیمانكار عمومی معتبر در سطح ملی و منطقه ای تبدیل شود.

پارس لانه در حال حاضر یکی از برترین ها در صنعت بتن آماده و  پیش ساخته بتنی درکشور است وشعار ما در این بخش این است که بیاییم زیبا و مقاوم بسازیم .

بتن ستون اقتصاد کشور است

دکتر علی اصغر کیهانی

بتن ستون اقتصاد کشور است

پدر صنعت نوین بتن ایران در همایش صاحبان صنعت بتن که به مناسبت روز ملی بتن آماده استاندار در هتل المپیک تهران بر گزار شده بود بتن را ستون اقتصاد کشور بیان کرد و گفت : سر پناه خود را با مصالح غیر استاندار نسازید .

علی اصغر کیهانی گفت : شاید در نگاه اول بتن چیز پیچیده ای نباشد ،ترکیبی از ماسه ،شن و سیمان که وقتی با آب مخلوط می شود بعد از مدت زمانی شروع به سفت شدن می کند اما عیار بتن مقوله ای است که ارتباط مستقیم با مقاومت نهایی بتن دارد .

وی افزود : عیار  بتن توسط یک تیم مجرب از مهندسین آزمایشگاه و تجارب و دانش تولید کننده ساخته می شود ،عیار بتن توسط  مهندسین سازه که کیفیت پروژه برایشان مهم است تایید می شود .

بنیان گذار کارخانجات ایران فریمکو ،اسکلت بتنی ایران و پارس لانه افزود:به طور کلی بین بتن استاندارد و غیر استاندارد مانند حرکت دو سمت یک آهن ربا ست که در یک سمت بعد اقتصادی و در سمت دیگر کیفیت نهایی قرار دارد .

وی گفت : یک پیمانکار شاید از لحاظ اقتصادی تولید بتن در کارگاه خودش را به صرفه تر بداند و به کارگران خود اعتماد کامل داشته باشد ولی پیمانکار دیگر به تولید بتن یکدست در شرایط استاندارد و کنترل شده  برایش مهم است ، چون کیفیت و عمر سا زه براش اهمیت بیشتری می دهد .

کیهانی گفت : بتن غیر استاندارد بعد از مدتی دچار خستگی می شود و مقاومت خود را از دست می دهد و ما شاهد سایش ،ترک و یا سرطان بتن می شویم که در این حالت بتن دیگر نمی تواند وظایف سازه ای خود را به شکل صحیح به جا آورد .

وی در مورد مشکلات این صنعت که هر ساله با آن دست به گریبان است آن را قطعی مکرر برق ودر ادامه کمبود سیمان بیان کرد و گفت : افزایش قیمت سیمان صنعت بتن را در شرایط سخت و خرد کننده ای قرار می دهد و نفس صنعت ساختمان سازی را به شماره می اندازد این در حالی است که با ورود سیمان در بورس کالا مشکلات بتنی ها زیاد شده و مجبورند سیمان را از دلا ل ها خریداری کنند . تمام این تصمیمات غلط برای صاحبان تولید از سوی افراد پشت میز نشینی است که اصلا دغدغه تولید را به خوبی نمی دانند یا اینکه دنبال وارد کردن خسارت به این بخش هستند .

بیشتر بخوانید

کمک ۱۰۰ میلیون تومانی پدر صنعت نوین بتن ایران برای مادران زندانی جرائم غیر عمد

علی اصغر کیهانی

 

رئیس کمیته تخصصی  توسعه کسب و کار یونسکو ایران در همایش ارزش آفرینان نصف جهان از سر کار خانم دکتر مینا رضایی  تشکر و قدر دانی کرد که همواره قدم های بزرگ برای کمک ومساعدت هم نوعان و ایجاد کار آفرینی برای زنان زندانی بر می دارد .

دکتر علی اصغر کیهانی گفت :  این آئین در مرکز نصف جهان استان زیبای اصفهان با هدف ترویج کار آفرینی و آزادی زندانیان جرائم غیر عمد بر گزار شده و امید وارم شاهد توسعه اینگونه برنامه ها توسط خیرین نیک اندیش باشیم تا جایی که امکان دارد چون با این کار حال خودمان بهتر می شود .

پدر صنعت نوین بتن ایران به عنوان یک خیر و  فعال اجتماعی مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان ، به مادران زندانی جرائم غیر عمد در این مراسم  کمک کرد .

بنیانگذار اولین دانشگاه بتن کشور همچنین، در این آئین   لقب “ایران دخت” را به سر کار خانم دکتر مینا رضایی یک  زن کارآفرین و موفق اهدا کرد.

وی در ادامه افزود :  تلاش و همت والای سر کار خانم مینا رضایی  برای حمایت از زنان و مادران ‌زندانی جرائم غیر عمد در شرایط سخت، نشان دهنده تعهد قابل توجه او به جامعه است.

وی به ترویج و برگزاری بیشتر این نوع فعالیت‌ها در کشور تاکید کرد و گفت : اینکه

زنان در حوزه کارآفرینی همچنان با چالش‌های بسیاری روبرو هستند، خواستار ترویج و تشویق آن‌ها به شکل فعال و مستمر شد.

 

بیشتر بخوانید

زلزله قبل از اینکه ویرانگر باشد مهار شدنی است

مهدی کیهانی مدیرعامل پارس لانه

رئیس انجمن بتن استان البرز معتقد است ، وجود ساختمان های سالم در میان ساختمان های ویران شده در تصاویر زلزله ترکیه و سوریه، که همه ساخته دست بشر هستند، نشان می دهد گناه کشته ها  ،مجروحین  و‌معلولین ، بعهده مدیران شهری و کشوری است نه طبیعت!

مهدی کیهانی افزود: انسان ها برای فرار از مسئولیت، عنوان «حوادث غیرمترقبه و طبیعی» را خلق می کنند و تحت عنوان قانون به آن مشروعیت می دهند

وی گفت :  درست است که همیشه در زمان وقوع زلزله آنهم با این بزرگی، آسیب به ساختمانها امری بدیهی به نظر می رسد، اما متاسفانه در زلزله اخیر برخی از ساختمان های نوساز دچار خرابی شدند که اکثرا به دلیل نظارت ضعیف برخی از مهندسین ناظر و مصالح نا مرغوب بوده است.

کیهانی گفت : ساختمان های بنایی، سازه هایی هستند که در ساخت آن ها از آجر، بلوک سیمانی و سنگ استفاده می شود.

وی گفت:مقاوم سازی سازه ها یکی از مهم ترین اقدامی است که جهت جلوگیری از آسیب های ناشی از زلزله باید صورت گیرد. برای این کار می توان علاوه بر نظارت های جدی  استفاده از مصالح استاندارد است .

بیشتر بخوانید

انتخاب پارس لانه به عنوان واحد نمونه صنعتی سال ۱۴۰۱ استان البرز

مهدی کیهانی

مهدی کیهانی ، مدیرعامل ورئیس هیئت مدیره پارس لانه ضمن حضور در این مراسم، لوح سپاس و تندیس واحد نمونه صنعتی را دریافت نمود

در آئین گرامیداشت روز صنعت معدن و تجارت استان البرز که با حضور معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار البرز ،رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان البرز ، رئیس هیئت مدیره خانه صنعت معدن و تجارت استان البرز  و جمعی از مدیران و فعالان حوزه اصناف و صنعت استان البرز در سالن تالار قصر رز کرج  بر گزار شد ، از مجتمع تحقیقاتی تولیدی پارس لانه به عنوان واحد نمونه صنعتی استان البرز  در سال ۱۴۰۱ تجلیل به عمل آمد

مدیرعامل و رییس هیئت مدیره این شرکت ضمن حضور در این مراسم، لوح سپاس و تندیس واحد نمونه صنعتی را دریافت نمود

مهدی کیهانی درحاشیه این مراسم گفت: خوشحال هستم که برای دهمین سال متوالی، مجتمع تحقیقاتی تولیدی پارس لانه به عنوان واحد نمونه صنعتی استان البرز انتخاب شده است. بدون شک، تلاش همه کارکنان زحمتکش شرکت در این موفقیت نقش داشته است

 

بیشتر بخوانید

بنیانگذار اولین دانشگاه بتن کشور به اساتید این دانشگاه

 

DCIM100MEDIADJI_0201.JPG

 

بنیانگذار اولین دانشگاه بتن کشور به اساتید این دانشگاه:

قبل از  هر تدریس به دانشجویان از صداقت و اخلاق با آنان سخن بگوید

بنیان گذار اولین دانشگاه بتن کشور در نشست باخبر نگاران مطبوعات و رسانه ها صداقت در کار را عامل مهم در زندگی و کار بیان کرد و گفت :همیشه تاکید کردم دانشجویانی را وارد کار زار زندگی و کار کنید که یاد بگیرند صادق باشند چون دروغ عامل همه بدی هاست .

دکتر علی اصغر کیهانی با بیان اینکه دانشجوی باسواد ولی بدون اخلاق به درد جامعه نمی خورد گفت: به همه اساتید گفتم قبل از آغاز تدریس چند دقیقه ای از اخلاق صحبت کنند تا دانشجویان وقتی وارد کار و زندگی می شوند آن را به کار بگیرند تا موفق شوند .

بیشتر بخوانید